Շուկան երկու շաբաթվա ընթացքում հաջողվել է վերականգնել ռուսական նավթ տեղափոխող լցանավերի դեմ ԱՄՆ պատժամիջոցներից առաջացած շոկից, գրում է Коммерсант-ը։ Հունվարի վերջին Բալթյան և Սև ծովի նավահանգիստներից բեռնափոխադրումների գները սկսեցին կայունանալ, և մատակարարները սկսեցին լրացնել բեռնափոխադրումների անկումը:
Բալթյան և սևծովյան նավահանգիստներից նավթ մատակարարողների բեռնափոխադրումների գները հունվարի 26-ին նախորդ շաբաթվա համեմատ նվազել են 4-7%-ով, գրում է Коммерсант-ը՝ հղում անելով Գների ինդեքս կենտրոնի (PIC) վերանայմանը։
Կոզմինոյից բեռնափոխադրումների գները դանդաղեցրել են իրենց աճը՝ հասնելով 14,3%-ով։ Հունվարի վերջին նավերի սեփականատերերն ու արտահանողները սկսեցին հարմարվել նոր պայմաններին ռուսական նավթ տեղափոխող լցանավերի դեմ ԱՄՆ պատժամիջոցների սահմանումից հետո, եզրակացնում են փորձագետները։
Կենտրոնական տեղեկատվական կենտրոնի տվյալներով՝ հունվարի 20-ից 26-ն ընկած շաբաթվա ընթացքում ռուսական նավթի արտահանումն աճել է 41,7%-ով՝ հասնելով օրական 466 հազար տոննայի։
Ընկերությունները արտահանում են հունվարի 10-ից կուտակված հումքի ծավալներ, ինչի պատճառով արտահանման մակարդակը օրական 20-30 հազար տոննայով գերազանցում է նախորդ տարվա նոյեմբեր և դեկտեմբեր ամիսների միջին արժեքները, պարզաբանել են վերլուծաբանները։
Օրինակ, ESPO դասի մատակարարումները գրեթե կրկնապատկվել են՝ օրական մինչև 144,000 տոննա, իսկ Խաբարովսկի երկրամասի Դե-Կաստրի տերմինալից Sokol նավթի առաքումները կրկնապատկվել են՝ հասնելով օրական 28,000 տոննայի: Բացի այդ, Մուրմանսկից մատակարարումները վերսկսվել են օրական 56600 տոննա մակարդակով։ Urals-ի մատակարարումները նվազել են 12,2%-ով և կազմել օրական 209000 տոննա։ Միևնույն ժամանակ Նովոռոսիյսկից արտահանումն աճել է գրեթե 14%-ով՝ հասնելով օրական 58000 տոննայի, ինչը մասամբ փոխհատուցել է Բալթյան երկրների անկումը, ասվում է Տեղեկատվական հետազոտությունների կենտրոնի տվյալների համաձայն։
Նախկինում ենթադրվում էր, որ փետրվարին արտահանման ծավալը կմնա դեկտեմբեր-հունվարի մակարդակում՝ օրական 440-460 հազար տոննա, ասել է Կենտրոնական հետախուզության կենտրոնի ավագ վերլուծաբան Ալեքսեյ Պոլիտովը։
Այժմ, ըստ նրա, շուկայում ակնկալում է օրական 20-30 հազար տոննա հավելյալ աճ։ Բալթյան երկրներից Հնդկաստան գներն այս ամիս կսահմանվեն 10 դոլար մեկ բարելի դիմաց, իսկ Չինաստանը՝ 13-14 դոլար մեկ բարելի դիմաց, կարծում է փորձագետը։ Կոզմինոյից մինչև Չինաստան գները, ըստ նրա կանխատեսումների, կկազմեն մոտ 8-9 դոլար մեկ բարելի դիմաց 2025 թվականին նավթային ընկերությունները կարող են բախվել տարբեր ռիսկերի, այդ թվում՝ ԱՄՆ-ի և Չինաստանի, Կանադայի և Եվրամիության միջև առևտրային պատերազմների: ճնշել տնտեսական ակտիվությունը և ՕՊԵԿ-ից դուրս նոր արտադրական նախագծերի մուտքը շուկա, նշում են «Կոմերսանտ»-ի աղբյուրները:
Նման պայմաններում Ռուսաստանից ստացվող նավթի գրավչությունը կարող է մեծանալ սպառողների համար դիվերսիֆիկացիայի կարևորության պատճառով, նշել է թերթի աղբյուրներից մեկը։ «Կոմերսանտ»-ի աղբյուրը Չինաստանն ու Հնդկաստանը նշում է որպես ռուսական նավթի հիմնական սպառողներ, եթե պատժամիջոցները պահպանվեն:
Ավելի վաղ Reuters-ը, վկայակոչելով առևտրականներին և նավագնացային ընկերությունների աղբյուրներին, գրել էր, որ Չինաստանը և Հնդկաստանը կասեցրել են ռուսական նավթի գնումները մարտին առաքման համար՝ ԱՄՆ պատժամիջոցների տակ չհանդիսացող լցանավերի բեռնափոխադրումների թանկացման ֆոնին:
Հունվարի սկզբին Միացյալ Նահանգները պատժամիջոցներ սահմանեց ավելի քան 180 տանկերի նկատմամբ, որոնք, ըստ ԱՄՆ ֆինանսների նախարարության, «ստվերային նավատորմի մաս են» կամ պատկանում են ռուսական ընկերություններին։ Սահմանափակումները ազդել են նաև մի քանի օտարերկրյա առևտրականների վրա, որոնք մատակարարում են ռուսական նավթ:
Բաժանորդագրվեք մեր ալիքին Telegram-ում