Լոնդոնում գտնվող Թագավորական Միացյալ Ծառայությունների Ինստիտուտի (RUSI) նոր զեկույցի համաձայն՝ Ռուսաստանի, Հյուսիսային Կորեայի և Իրանի դեմ պատժամիջոցները ցանկալի արդյունք չեն տա, քանի դեռ ծովային նավերի գրանցման գլոբալ համակարգը չի բարեփոխվի, հաղորդում է Euronews-ը։
Ուսումնասիրությունը ընդգծում է, որ Ռուսաստանը և Իրանը ավելի ու ավելի հաճախ են դիմում խուսափելու մարտավարության, այդ թվում՝ նավերի ազգային պատկանելությունը թաքցնելը, նույնականացման համակարգերի անջատումը, դրանք ավելի քիչ խիստ կանոնակարգերով երրորդ երկրներում գրանցելը և կեղծ դրոշներով նավարկելը։
«Նավերի կողմից դրոշակ դնելու հեշտությամբ առանց ստուգման, սեփականության վերաբերյալ թափանցիկությունից խուսափելու և օրենսդրական ակտերից խուսափելու համար պայմաններ են ստեղծվել զուգահեռ նավարկության ամբողջ էկոհամակարգի համար», — գրում են զեկույցի հեղինակները։
Միայն անցյալ տարի պատժամիջոցների են ենթարկվել գրեթե 700 նավ, սակայն նավերի գրանցման գործընթացը մնում է «կրիտիկական խոցելիություն» միջազգային պատժամիջոցների քաղաքականության իրականացման գործում։
«Պատժամիջոցները խախտելու համար գրանցամատյանից հանված նավերը հաճախ կարող են նոր դրոշ ստանալ մի քանի օրվա ընթացքում», — նշվում է հոդվածում։
Այս խնդրի կենտրոնում այսպես կոչված ստվերային նավատորմն է։ Այն ներառում է նավեր, որոնք Ռուսաստանը օգտագործում է արևմտյան երկրների կողմից ռուսական նավթի գները սահմանափակելու համար ձեռնարկված միջոցառումները շրջանցելու համար: Եվ այն համարվում է Ուկրաինայում ռազմական արշավի ֆինանսավորման հիմնական աղբյուրը։
Վերլուծաբանները նշում են, որ ծովային տրանսպորտի կառավարումը պահանջում է «արմատական բարելավում» և զգուշացնում են, որ Միջազգային ծովային կազմակերպությունը (IMO) չունի գործիքներ և լիազորություններ՝ դադարեցնելու դրոշակավորման պրակտիկան, որի դեպքում նավերը փոխում են իրենց ազգային դրոշները՝ թաքցնելու իրենց պատկանելությունը և անպատժելիորեն շարունակում են տեղափոխել նավթ և պատժամիջոցների ենթակա ապրանքներ։
Դրոշակի փոփոխությունը կիրառվել է նաև նախկինում, բայց Ռուսաստանի կողմից Ուկրաինա ներխուժման սկզբից ի վեր այն դարձել է շատ ավելի տարածված։
Որոշ խոշոր գրանցամատյաններ, ինչպիսիք են Պանաման և Լիբերիան, խստացրել են իրենց վերահսկողությունը դիվանագիտական ճնշման տակ: Պանաման 2019 թվականից ի վեր գրանցումից հանել է ավելի քան 650 նավ: Սակայն այդ ջանքերը խաթարվել են ավելի փոքր գրանցամատյանների կողմից, այդ թվում՝ Կամերունի, Գամբիայի, Հոնդուրասի, Սիեռա Լեոնեի և Տանզանիայի, որոնք շարունակում են դրոշներ առաջարկել նվազագույն ձևականությամբ և վերահսկողությամբ։
Բաժանորդագրվեք մեր ալիքին Telegram-ում