Ռուսաստանի Պետդումայում առաջարկել են քայլեր ձեռնարկել երկաթուղային ցանցի բեռնաթափման ուղղությամբ՝ անցում կատարելով բարձր բեռնատարունակությամբ նորարարական վագոնների։ Ըստ առաջարկի՝ արդեն 2026 թվականից պետք է սահմանվեն կարգավորող սահմանափակումներ «ցածրարդյունավետ» վագոնների շահագործման վրա։
Նախաձեռնության հեղինակը Պետդումայի անվտանգության և կոռուպցիայի դեմ պայքարի կոմիտեի առաջին փոխնախագահ Անդրեյ Լուգովոյն է, ով համապատասխան առաջարկով դիմել է փոխվարչապետ Դմիտրի Գրիգորենկոյին։ Վերջինիս ապարատում հաստատել են՝ դիմումը ստացվել է և կքննարկվի օրենքով սահմանված կարգով։
Խոսքը գնում է դասական 23,5 տոննա առանցքային ծանրաբեռնվածությամբ վագոնների մասին, որոնք, ըստ Լուգովոյի, խոչընդոտում են երկաթուղային ցանցի թողունակությանը։ Առաջարկվում է դրանք փոխարինել 25 տոննա ծանրաբեռնվածությամբ նորարարական վագոններով, ինչը միայն Արևելյան ուղղությամբ կթույլատրի ամսական 7200 վագոնով պակաս օգտագործել՝ առանց բեռնափոխադրումների ծավալը նվազեցնելու։
**Առավելություններն ու ֆինանսական խնայողությունները**
Ըստ հաշվարկների՝ նոր սերնդի վագոնների կիրառումը կարող է բեռնափոխադրվող զանգվածը մեծացնել 37%-ով, նվազեցնել վառելիքի և էներգիայի ծախսերը 22%-ով, շինարարական և վերանորոգման ծախսերը՝ 15%-ով, ինչպես նաև անհրաժեշտ վագոնների ընդհանուր քանակը կրճատել մինչև 40%։
РЖД-ն աջակցում է նման վագոնների կիրառմանը և ընդգծում է դրանց արդյունավետությունը՝ նշելով, որ նույն քանակի վագոններով հնարավոր է ավելի մեծ ծավալի բեռ փոխադրել։ Ըստ տվյալների՝ ներկայումս ռուսական ցանցում կա շուրջ 640 հազար պոլուվագոն, որոնցից միայն 190 հազարը՝ նորարարական։
**Խնդիրներն ու մտահոգությունները շուկայում**
Չնայած առաջարկի արդյունավետությանը, այն դժգոհություն է առաջացրել շուկայում․ բեռն ուղարկողներն ու օպերատորները մտավախություն ունեն, որ սա կհանգեցնի սակագների բարձրացման։ Բացի այդ, առաջարկվող սահմանափակումների իրավական կողմն ընդգծվել է՝ որոշ պետական կառույցներ նշում են, որ նման որոշումների կայացումը դուրս է իրենց իրավասություններից։
Առաջարկվում է, որ արդեն 2026 թվականի հունվարից արգելվի նոր արտադրության 23,5 տոննա առանցքային ծանրաբեռնվածությամբ բեռնված վագոնների ներառումը գնացքների կազմում՝ փոփոխելով երկաթուղիների տեխնիկական շահագործման կանոնները։
Բաժանորդագրվեք մեր ալիքին Telegram-ում