2024 թվականի հուլիսի 25-ից ռուսական բանկերը կսկսեն նոր սխեմայով հաճախորդներին վերադարձնել խարդախների կողմից գողացված միջոցները։ Հաճախորդից համապատասխան դիմումը ստանալուց հետո 30-օրյա ժամկետում պետք է վերադարձնեն միջոցները, սակայն նոր օրենքով սահմանված դեպքերում։
Ինչպես РБК-ին պարզաբանել է ՌԴ Կենտրոնական բանկի ներկայացուցիչը, դրա հիմնական նպատակը միջոցների հափշտակմանը դիմակայելն է: Նա հավելել է, որ օրենքը սահմանում է մի շարք մեխանիզմներ, որոնք ուղղված են խրախուսելու բանկերին՝ բարելավելու իրենց խարդախության դեմ պայքարի համակարգերի որակը։
Այսպես, ըստ ՌԴ Կենտրոնական բանկի տվյալների, 2023 թվականին բանկերը հաճախորդներին վերադարձրել են գողացված 15,8 միլիարդ ռուբլու միայն 8,7 %-ը։
Եթե բանկի հաճախորդը (անհատը) նկատել է դրամական միջոցների գողություն, նա պետք է այդ մասին տեղեկացնի բանկին: Այնուհետև բանկը պետք է ստուգի հարցումը և վերադարձնի գողացված միջոցների ամբողջ գումարը հաճախորդից դիմումը ստանալուց հետո 30 օրվա ընթացքում հետևյալ դեպքերում.
- եթե բանկը թույլ է տվել միջոցների փոխանցում խարդախությամբ զբաղվողի հաշվին, որը գտնվում է Ռուսաստանի Բանկի հատուկ տվյալների բազայում: ՌԴ Կենտրոնական բանկը հավաքում է այս տվյալների բազան բանկերից և վճարային այլ համակարգերի օպերատորներից ստացված տվյալների հիման վրա: Այն պարունակում է տեղեկատվություն կատարված գործարքների, վճարողների և միջոցները ստացողների մասին: Միևնույն ժամանակ, վարկային կազմակերպություններն այս տվյալների բազայում գտել են օրինական խանութների, ներառյալ դաշնային և տարածաշրջանային մանրածախ ցանցերի տվյալները և ՌԴ Կենտրոնական բանկին զգուշացրել են իրենց վճարումների հարկադիր արգելափակման մասին.
- եթե բանկը հաճախորդին ծանուցում չի ուղարկել փոխանցման մասին, որը կատարվել է առանց հաճախորդի համաձայնության.
- եթե հաճախորդը կորցրել է քարտը կամ այն օգտագործվել է առանց նրա համաձայնության, ապա բանկը պարտավոր է վերադարձնել դրամական միջոցները, պայմանով, որ հաճախորդը տեղեկացրել է այդ փաստերի մասին: Եթե հաճախորդը բանկին չի զգուշացրել քարտի նկատմամբ վերահսկողության կորստի մասին, ապա բանկը կարող է չվերադարձնել միջոցները: Այս դեպքում նշվում է նաև անդրսահմանային փոխանցումը վերադարձնելու ժամկետը՝ 60 օր։
Բանկերը նաև պարտավոր են 2 օրով արգելափակել կասկածելի գործարքները և այդ ընթացքում կապ հաստատել հաճախորդի հետ՝ համոզվելու համար, որ նա դրամական փոխանցում է կատարում կամավոր և ոչ խարդախների ազդեցության տակ։ Կասկածելի գործարքներ են համարվում այն գործարքները, որոնք կատարվում են ՌԴ Կենտրոնական բանկի տվյալների բազայից հաշվի կամ սարքի վրա, եթե դրամական փոխանցման տվյալները չեն համապատասխանում տվյալ հաճախորդի կողմից սովորաբար արվող փոխանցումներին (օրինակ՝ ուղարկված միջոցների ծավալը, գործարքի գտնվելու վայրը և այլն)։
Հուլիսի 25-ից կասկածելի փոխանցումները տարբերակելու նոր չափանիշներ են ավելացել։ Դրանցից մեկը բջջային օպերատորներից ստացվող տեղեկատվությունն է պարբերական և երկարատև հեռախոսային խոսակցությունների, ինչպես նաև SMS հաղորդագրությունների քանակի ավելացման մասին մինչև փոխանցում ուղարկելը:
Ինչպես պարզաբանել է ՌԴ Կենտրոնական բանկի ներկայացուցիչը, տվյալների բազայից հաշվին դրամական փոխանցումը խստորեն կարգելափակվի 2 օրով, նույնիսկ եթե հաճախորդը հաստատել է գործարքը։ Այսինքն՝ բանկը կարող է կատարել փոխանցումը միայն այս ժամկետը լրանալուց հետո։
Մնացած բոլոր դեպքերում բանկը պարտավոր է անմիջապես կատարել փոխանցումը հաճախորդից հաստատում ստանալուց հետո:
Բաժանորդագրվեք մեր ալիքին Telegram-ում